Loading color scheme
Το SSL είναι το πρωτοκόλλο που πιστοποιεί την ταυτότητα σου και προστατεύει τα δεδομένα του web site σου μέ ένα επίπεδο ισχυρής κρυπτογράφησης και πλέον είναι απαραίτητο να το έχουν όλοι οι ιστότοποι (το απαιτεί και η ίδια η google).
Όταν η ιστοσελίδα σας έχει SSL με κρυπτογραφημένες πληροφορίες, οι πελάτες σας είναι ήσυχοι οτι η ιστοσελίδα παρέχει όλες τις απαρααίτητες μεθόδους ώστε τα στοιχεία που πιθνανόν να εισάγουν βρίσκονται κάτω από νόμιμες διαδικασίες και τα δεδομένα τους (προσωπικά στοιχεία, κωδικοί, πιστωτική κάρτα) δε θα υποκλαπούν.
Με την εγκατάσταση του SSL μόνο κέρδος θα έχετε καθώς θα έχετε υψηλότερη θέση στην google, αύξηση πωλήσεων (ο επισκέπτες σας χαρακτηρίζει ασφαλή και σας εμπιστεύεται), προστασία των προσωπικών σου δεδομένων και των δεδομένων των πελατών σου.
Υπάρχουν πολλών ειδών SSL που κοστίζουν ανάλογα το είδος της επικύρωσης (ssl επικύρωσης domain, ssl επικύρωσης οργανισμού, ssl εκτεταμένης επικύρωσης κλπ κλπ). Επικοινωνήστε με τον τεχνικό σας για να σας κατευθύνει ποιο ακριβώς είδος ssl χρειάζεστε και πόσο κοστίζει.
Λειτουργία και επίπεδο προστασίας
1. Ο επισκέπτης του ιστότοπου πληκτρολογεί το site που θέλει (πχ www.e-base.gr) ο web server "απαντάει" στον περιηγήτη του επισκέπτη στέλνοντας του το ssl.
2. Ο περιηγητής ελέγχει την εγκυρότητα του ssl και "απαντάει" με την σειρά του στον web server.
3. Η "ζεύξη" έχει ολοκληρωθεί χαρακτηρίζεται ασφαλής και κρυπτογραφημένη (πράσινη μπάρα ή λουκετάκι) και ο επισκέπτης απολαμβάνει την ιστοσελίδα.
ΥΓ: Ενδέχεται ενώ έχετε εγκαταστήσει SSL το site σας να μην χαρακτηρίζεται ώς "ασφαλές". Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί κάποιο από τα στοιχεία (πχ μια εικόνα στο site σας) ή κάποιο από τα πρόσθετα (πχ plugins) που υπάρχει στο site σας να μην είναι συμβατό ή αναβαθμισμένο στις τελευταίες εκδόσεις. Το πιστοποιητικό όμως λειτουργεί κανονικά και ασφαλίζει το server - site σας, όμως θα πρέπει να κάνετε άμεσες ενέργειες για την συγκεκριμένη ασυμβατότητα, καθώς αν δεν κάνετε τίποτα ενδέχεται να δημιουργηθεί κρίσιμο κενό ασφαλείας στον ιστότοπο σας. Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον προγραμματιστή - τεχνικό σας και είτε να το διορθώσει - αναβαθμίσει είτε να απενεργοποιήσει ότι δεν χρειάζεται, και βάση αυτού το site χαρακτηρίζεται "μη ασφαλές".
Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει αναρτήσει η ΕΛ.ΑΣ στην ιστοσελίδα της σας προτείνουμε να ακολουθήσετε και εσείς τις οδηγίες αυτές.
Οι φορητές συσκευές έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τους Η/Υ, τόσο στο σπίτι, όσο και στον εργασιακό χώρο. Τα smartphones και τα tablets είναι στην πραγματικότητα "μικρογραφίες" Η/Υ και για αυτό το λόγο θα πρέπει να προστατεύονται εξίσου αποτελεσματικά. Οι απειλές για τις συγκεκριμένες συσκευές είναι ίδιες με αυτές των σταθερών Η/Υ και των laptops ή ίσως και σοβαρότερες, για το λόγο αυτό η διαδικασία για προστασία που θα περιγράψουμε παρακάτω θα πρέπει να είναι ίδια ΚΑΙ στους σταθερούς Η/Υ.
Αν χακαριστεί η συσκευή μας τότε κινδυνεύουμε από:
- Να χάσουμε προσωπικές πληροφορίες.
- Να "κλαπεί" η ψηφιακή μας ταυτότητα.
- Να διαρρεύσουν επαγγελματικά μας δεδομένα.
- Να χάσουμε χρήματα.
- Να χάσουμε όλα τα αποθηκευμένα δεδομένα από προσωπικές πληροφορίες, φωτογραφίες, επαφές, e-mails (αν σταματήσει να λειτουργεί η συσκευή μας).
Για να θωρακίσουμε τις φορητές μας συσκευές - σταθερό Η/Υ - laptop θα πρέπει:
1. Εγκαταστήστε εφαρμογές μόνο από αξιόπιστες πηγές.
- Πριν κατεβάσετε μια εφαρμογή, βρείτε πληροφορίες γι΄αυτή και τους δημιουργούς της. Ελέξτε τις κριτικές και τις βαθμολογίες άλλων χρηστών, εφόσον είναι διαθέσιμες.
- Προσοχή στους συνδέσμους που λαμβάνετε μέσω e-mail ή sms, που μπορεί να σας παραπλανήσουν ώστε να εγκαταστήσετε εφαρμογές από τρίτες ή μη έμπιστες πηγές.
- Διαβάστε με προσοχή τις άδειες πρόσβασης που ζητά η εφαρμογή, πριν την κατεβάσεις.
2. Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή επισυναπτόμενα αρχεία που εμπεριέχονται σε μη ζητηθέντα (spam) e-mails ή SMS.
- Διαγράψτε τα ΑΜΕΣΩΣ μόλις τα λάβετε.
- Ελέγξτε προσεκτικά τυχόν συντετμημένα URLS και QR codes. Θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ιστότοπους με βλαβερό περιεχόμενα ή σε απευθείας εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού στη συσκευή σας. Αν είστε σε σταθερό Η/Υ ή laptop ακουμπήστε το ποντίκι πάνω στο url (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ) και δείτε κάτω αριστερά στην μπάρα αν ο σύνδεσμος που εμφανίζεται στον οποίον θα μεταφερθείτε αν κάνετε κλίκ, τον γνωρίζετε ή φαίνεται "ύποπτος".
3. Πραγματοποιήστε έξοδο από ιστότοπους μετά την ολοκλήρωση μιας πληρωμής ή περιήγησης (αν απαιτείται να έχετε συνδεθεί πρώτα).
- Ποτέ μην αποθηκεύετε ονόματα χρηστών και κωδικούς πρόσβασης στον περιηγητή ή στις εφαρμογές της φορητής σας συσκευής. Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής σας ή της περιήγηση σας (αν έχει απαιτηθεί να κάνετε σύνδεση), κάντε ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ (log out) από την εφαρμογή ή το site και όχι να κλείσετε απλά τον περιηγήτη σας με το "Χ" πάνω δεξιά.
- Αποφύγετε την είσοδο στους online τραπεζικούς σας λογαριασμούς και τις διαδικτυακές αγορές μέσω δημόσιων Wi-Fi δικτύων.
- Δώστε μεγάλη προσοχή στο URL του ιστότοπου - Βεβαιωθείτε οτι η διεύθυνση URL του ιστότοπου είναι η σωστή, ΠΡΙΝ κάνετε σύνδεση (log in) ή αποστείλετε ευαίσθητα δεδομένα σε αυτόν. Θα ήταν προτιμότερο να εγκαταστήσετε στη συσκευή σας την επίσημη εφαρμογή της τράπεζας ή του οργανισμού που θα έχετε συναλλαγή (εαν διαθέτει επίσημη εφαρμογή) ή ακόμα να συνδεθείτε με το "χέρι" στην επίσημη ιστοσελίδα της τράπεζας ή του οργανισμού.
4. Ενημερώνετε τακτικά το λειτουργικό σύστημα και τις εφαρμογές.
- Αμέσως όταν λαμβάνετε ειδοποίηση οτι αυτές είναι διαθέσιμες, εγκαταστήστε τις ενημερώσεις του λειτουργικού συστήματος της συσκευής σας.
5. Απενεργοποιήστε το Wi-Fi, τις υπηρεσίες τοποθεσίας και το Bluetooth όταν δεν τα χρησιμοποείτε.
- Οι κυβερνοεγκληματίες θα μπορούσαν να προσπελάσουν τα δεδομένα σας όταν η σύνδεση πο χρησιμοποιείτε δεν είναι ασφαλής.
- Μην επιτρέπετε στις εφαρμογές να χρησιμοποιούν την τοποθεσία σας, παρά μόνο αν είναι αναγκαίο.
- Βεβαιωθείτε οτι το bluetooth είναι απενεργοποιημένο και απλά αόρατο.
6. Μην αποκαλύπτετε προσωπικές πληροφορίες.
- Μην απαντάτε στέλνοντας προσωπικές πληρωφορίες σε μηνύματα SMS ή e-mails που ισχυρίζονται πως είναι από την τράπεζα σας ή κάποιο άλλο οργανισμό. Αν δεν είστε σίγουροι για το μήνυμα που έχετε λάβει επιβεβαιώστε τηλεφωνικά με την τράπεζα ή τον οργανισμό από τον επίσημο site ή από αξιόπιστη πηγή (αν δεν γνωρίζετε τον τηλεφωνικό αριθμό).
- Ελέγχετε τακτικά τους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας και τυχόν υπερβολικές χρεώσεις.
7. Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων σας.
- Ελέγξτε τις διαθέσιμες επιλογές, με βάση το λειτουργικό σας σύστημα. Με τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας των δεδομένων του smartphone ή tablet ή pc ή laptop, μπορείτε εύκολα να ανακτήσετε προσωπικά δεδομένα αν η συσκευή χαθεί ή κλαπεί ή καταστραφεί.
8. Εγκαταστήστε λογισμικό ασφαλείας (antivirus).
- Αν υπάρχει από την συσκευή σας ενεργοποιήστε και χρησιμοποιήστε λογισμικό ασφαλείας. Αν πάλι δεν υπάρχει προμηθευτείτε ΓΝΗΣΙΟ και όχι "σπασμένο". Το λογισμικό αυτό ανιχνεύει και σας προστατεύει από malware, spyware, και άλλα κακόβουλα λογισμικά αλλά και αντικλεπτικές λύσεις και λύσεις προστασίας της ιδιωτικότητας.
Πηγή: www.cyberalert.gr
Υπάρχουν 3 περιπτώσεις για να εισάγετε Google Maps στο site σας (ανάλογα το πώς έχει δημιουργηθεί το site σας).
Παρακάτω σας αναλύουμε τους τρόπους.
1ος τρόπος: Τοποθέτηση κώδικα Google Maps στο site
Μπορείτε να περάσετε τον κωδίκα Google Maps που σας δίνει η ίδια η google στο site σας αρκεί να τον κάνετε copy - paste από το site της google μέσα στην σελίδα σας (είτε μέσω ειδικού box που ενδέχεται να υπάρχει, είτε απ' ευθείας στον κώδικα). Σε κάθε περίπτωση αν δεν είστε εσείς ο προγραμματιστής του site σας, σας προτρέπουμε να συμβουλετείτε τον προγραμματιστή - τεχνικό που έφτιαξε το site σας.
1. Μπαίνετε στην διεύθυνση https://maps.google.com και γράφετε στην αναζήτηση την διεύθυνση σας (πχ Καλλέργη 27) . Εφόσον σας την εμφανίσει κάνετε κλικ και στο χάρτη εμφανίζεται το στίγμα με την χαρακτηριστική "πινέζα".
2. Από τις επιλογές που σας εμφανίζονται επιλέγετε κοινοποίηση και απο το παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέγετε ενσωμάτωση χάρτη.
3. Κάνετε αντιγραφή όλο το url που σας εμφαν;iζει (πχ <iframe src="https://www.google.com...........</iframe>) αφου επιλέξετε από το σχετικό βελάκι σύμφωνα με τις ανάγκες σας αν θέλετε ο χάρτης να ειναι μικρός, μεσαίος, μεγάλος ή σε μέγεθος που θα καθορίσετε εσείς, και στην συνέχεια αυτόν τον κώδικα τον κάνετε επικόλληση στο site σας. Αυτό ήταν! Ο χάρτης εμφανίστηκε στο site σας.
2ος τρόπος: Τοποθέτηση plugin Google Maps στο site
Μπορούμε να εισάγουμε τον κώδικα Google Maps στο Joomla site μας, μας μέσω plugins που μπορείτε να βρείτε στο διαδικτύο (είτε δωρεάν είτε με πληρωμή). Επειδή το συγκεκριμένο κομμάτι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (πχ αν θα το κατεβάσετε αμέσως μετά την αγορά του ή αν θα το εισάγετε από εξωτερικό σύνδεσμο, κλπ κλπ) δεν μπορούμε να ανφέρουμε επ ακριβώς με εικόνες την διαδικασία.
Ας υποθέσουμε οτι δουλεύουμε με το plugin sourcer (ισχύει η ίδια νοοτροπία για οποιαδήποτε plugin έχετε) τότε:
1. Μπαίνετε στην διεύθυνση https://maps.google.com και γράφετε στην αναζήτηση την διεύθυνση σας (πχ Καλλέργη 27) . Εφόσον σας την εμφανίσει κάνετε κλικ και στο χάρτη εμφανίζεται το στίγμα με την χαρακτηριστική "πινέζα".
2. Από τις επιλογές που σας εμφανίζονται επιλέγετε κοινοποίηση και απο το παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέγετε ενσωμάτωση χάρτη.
3. Κάνετε αντιγραφή όλο το url που σας εμφαν;iζει (πχ <iframe src="https://www.google.com...........</iframe>) αφου επιλέξετε από το σχετικό βελάκι σύμφωνα με τις ανάγκες σας αν θέλετε ο χάρτης να ειναι μικρός, μεσαίος, μεγάλος ή σε μέγεθος που θα καθορίσετε εσείς, και στην συνέχεια αυτόν τον κώδικα τον κάνετε επικόλληση μέσα στο ειδικό box του plugin που έχετε εγκαταστήσει στο site σας. Αυτό ήταν! Ο χάρτης εμφανίστηκε στο site σας.
3ος τρόπος: Τοποθέτηση συντεταγμένων Google Maps στο site
Πολλοί κατασκευαστές templates στο τομέα της επικοινωνίας δημιουργούν την σύνδεση του plugin που δημιουργούν με το google maps βάσει τον συντεταγμένων που υπάρχουν (Latitude και Longitude). Για να βρείτε αυτές τις συντεταγμένες κάνετε τα παρακάτω βήματα:
1. Μπαίνετε στην διεύθυνση https://maps.google.com και γράφετε στην αναζήτηση την διεύθυνση σας (πχ Καλλέργη 27) . Εφόσον σας την εμφανίσει κάνετε κλικ και στο χάρτη εμφανίζεται το στίγμα με την χαρακτηριστική "πινέζα".
2. Κάνετε δεξί κλικ με το ποντικί πάνω στην κόκκινη "πινέζα", και επιλέξετε το λεκτικό "τι υπάρχει εδώ;" και αμέσως στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζονται οι συντεταγμένες. Αυτές τις συντεταγμένες εισάγετε στο plugin σας και ο χάρτης σας εμφανίζεται στο site σας.
ΥΓ: Οι συγκεκριμένοι τρόποι αφορούν τα sites που είναι κατασκευασμένα με joomla πλατφόρμα. Αν το site σας είναι φτιαγμένο με άλλο cms ή custom ενδέχεται ο τρόπος να διαφέρει.
ΥΓ 2: Λόγω αναβαθμίσεων της google κατά περιόδους, ενδέχεται σε παλαιότερες ή νεότερες πλατφόρμες να υπάρχει διαφορετική απεικόνιση των σημείων ή οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις να βρίσκονται κάπου αλλού, η "νοοτροπία" όμως είναι ακριβώς η ίδια.
ΥΓ 3: Σε περίπτωση που οι συγκεκριμένοι τρόποι που αναφέρονται εδώ δεν λειτουργούν στο site σας (με την προυπόθεση ότι κάνετε σωστά τα βήματα που αναφέρονται), τότε υπάρχει ενδεχόμενο να μην συμβαδίζουν με τα εκάστοτε plugins του δημιουργού και θα πρέπει είτε να επικοινωνήσετε μαζί του ή να επιλέξετε κάποιο άλλο plugin.
ΥΓ 4: Ενδέχεται κατά την εμφάνιση του χάρτη στο site σας να εμφανίζεται το υδατογράφημα "for developmnet purposes only", καθως το τελευταίο διάστημα η Google έχει κάνει συνδρομητική την υπηρεσία Google maps. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ο ίδιος ο πελάτης να κάνει εγγραφή ΕΔΩ, ώστε να πάρει το Google API (το οποίο θα το ενσωματώσει στο site του), και να περάστούν μέσα στοιχεία πιστωτικής κάρτας, έτσι ώστε αν περάσει ένα συγκεκριμένο αριθμό επισκέψεων να πληρώνεται η Google.
Καταρχήν Ψυχραιμία!
Σε περίπτωση που διαπιστώσετε οτι έχει παραβιαστεί το επαγγελματικό σας e-mail (συνήθως από phishing) με υποκλοπή κωδικών με κάποια ανακατεύθυνση μέσα από το cpanel ή webmail και τα e-mail σας καταλήγουν και αλλού που δεν είναι εξουσιοδοτημένοι (hacking) τότε πρέπει να κάνετε τα παρακάτω βήματα.
Όταν προκύπτει υποκλοπή κωδικού σημαίνει πως κάποιος ιός/malware/bot βρίσκεται στην συσκευή που κάνει είσοδο στο συγκεκριμένο email, σε κάποια συσκευή του πελάτη συνήθως. Ο ιός κάνει login στο email και εισάγει από το webmail συνήθως forwarders ή email filters (μέσω του webmail υπάρχει σχετική επιλογή εισαγωγής φίλτρων κλπ)
Η υποκλοπή κωδικού τέτοιας φύσεως, δεν υφίσταται από φυσικό πρόσωπο (πολύ σπάνιο), πάρα μόνο από ιό. Συνεπώς το πρόβλημα βρίσκεται σε κάποια συσκευή που έχει συνδεθεί στον email λογαριασμό.
Αν το πρόβλημα με την επαναλαμβανόμενη υποκλοπή κωδικού συνεχίσει τότε ενδεχομένως οφείλεται στα παρακάτω:
- Ο χρήστης μολύνει συχνά την συσκευή του με κάποιο malware.
- Ο χρήστης έχει κάνει είσοδο από κάποια άλλη συσκευή η οποία έχει malware και δεν την έχει ελέγξει με κάποιο λογισμικό antimalware.
- Υπάρχει πιθανότητα το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί για τον έλεγχο στην συσκευή του να μην καταφέρνει να εντοπίσει το malware.
Για να λυθεί το πρόβλημα θα πρέπει:
- Έλεγχος όλων των συσκευών που έχει το "προβληματικό" e-mail (pc, laptop, Κινητά, tablet, κλπ) με γνήσια λογισμικά antivirus / antimalware, και πλήρης καθαρισμός (ενδεχομένως format).
- Αλλαγή κωδικών σε webmail, site, client (πχ outlook). Οι κωδικοί θα πρέπει να είναι περίπλοκοι με χαρακτήρες, σύμβολα, σημεία στίξης και οχι ημερομηνίες γέννησης, κωδικοί pin, κλπ)
παράδειγμα
ΣΩΣΤΟ: Z{t~cI5.I)6k
ΛΑΘΟΣ: 1987
ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην εισάγετε τον νεο κωδικό αν δεν έχετε πραγματοποιήσει έλεγχο και εκκαθάριση της συκσκευής σας καθώς αν ο ιοός παραμένει στο μηχάνημα, με το που εισάγετε τον νεο κωδικό θα ξανά-υποκλαπεί και θα έχετε πάλι το ίδιο πρόβλημα.
- Μετά την αλλαγή του κωδικού θα πρέπει να πραγματοποιείται restart του dovecot (IMAP Server restart), καθώς ο ιός έχει κάνει είσοδο και εάν δεν πραγματοποιηθεί το restart δεν πραγματοποιείται αυτόματο logout του ιού από το email. Για την ενέργεια αυτή θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον τεχνικό σας.
- Ενδέχεται να χρειαστεί να σταματήσετε να δουλεύετε τον client σας (πχ Outlook) προσωρινά ή μόνιμα, καθώς αν ο ιος έχει εγκατασταθεί μέσω μακροεντολής στον client, Κάθε φορά που θα ανοίγετε τον client σας τότε ενεργοποιείται η μακροεντολή και ξανά γίνεται υποκλοπή κωδικού ή spam. Προτιμήστε να δουλεύετε μέσω webmail.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Αποφύγετε να απαντάτε ή να κάνετε κλικ σε e-mail που δεν γνωρίζετε. Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε e-mail που σας αναφέρουν οτι κερδίζετε δώρα ή οτι ειναι η "τυχερή σας μέρα" ή να ανοίγετε συνημμένα αρχεία που υποτίθεται σας έχουν στείλει τιμολόγια ή για να εισπράξετε χρήματα, κλπ κλπ. Αυτά τα μηνύματα είναι ψεύτικα και παραπλανητικά και ενδεχομένως να γίνεται υποκλοπή των κωδικών σας.
Όταν στέλνουμε e-mails οι πάροχοι εξετάζουν διάφορες παραμέτρους που καθορίζουν αν το e-mail είναι καλόβουλό ή κακόβουλο και πραγματοποιούν τις ενέργειες που πρέπει (πχ αν ειναι καλόβουλο να το παραδώσουν στα εισερχόμενα ή αν είναι κακόβουλο να το παραδώσουν στα ανεπιθύμητα, κλπ κλπ)
Το σύνολο αυτών των παραμέτρων μεταφράζεται σε ένα score το οποίο σου δίνει μια πολύ καλή εικόνα της «φήμης» σου, αν είσαι δηλαδή αποστολέας «υψηλού κινδύνου» και μπορεί να «προβλέψει» αν τα emails που στέλνεις θα φτάσουν στον προορισμό τους ή θα καταλήξουν στον φάκελο spam.
Η πιο εύκολη και γρήγορη λύση που προτείνουμε είναι ο παραλήπτης να κάνει την ηλεκτρονική σας διεύθυνση επιθυμητη (whitelist), ώστε κάθε επόμενη φορά τα e-mail σας να καταλήγουν σωστά στα inbox. Δεν αρκεί δηλαδή να μπεί και να διαβάσει το e-mail που του έχετε στείλει στα ανεπιθύμητα διότι έτσι δεν λύνει το πρόβλημα. Θα πρέπει να το ρυθμίσει σε whitelist, ώστε να σας "αναγνωρίζει" σαν "καλό" αποστολέα και να σας παραδίδει κάθε επόμενη φορά τα e-mail στα εισερχόμενα.
Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει ή παρότι έχει γίνει το πρόβλημα συνεχίζεται, τότε θα πρέπει να προσέξουμε το sender score και μια σειρά από διαδικασίες ελέγχου που πρέπει να γίνουν.
Για να μην καταλήγει λοιπόν ένα e-mail στα ανεπιθύμητα του παραλήπτη σας (spam) θα πρέπει να έχετε ΥΨΗΛΟ SENDER SCORE.
Υπάρχουν αρκετές υπηρεσίες online που σου επιτρέπουν να αναλύσεις το sender score σου, μία απο αυτές είναι το https://www.mail-tester.com/. Όταν επισκεφθείς την ιστοσελίδα τους, θα σου δοθεί ένας μοναδικός, προσωρινός λογαριασμός e-mail στον οποίο θα πρέπει να στείλεις ένα email ούτως ώστε να το «αναλύσει».
Μπορείς να στείλεις ένα κανονικό e-mail απευθείας απο τον e-mail client σου (π.χ. Outlook) ή από το site. Στην δεύτερη περίπτωση, μπορείς π.χ. αν έχεις e-shop, να πραγματοποιήσεις μία δοκιμαστική παραγγελία εισάγοντας την διεύθυνση email που σου δόθηκε στο mail-tester.com, π.χ. test-kf15h@mail-tester.com.
Μετά την αποστολή του e-mail, πάτα το κουμπί «THEN CHECK YOUR SCORE» για να δεις τα αποτελέσματα της δοκιμής.
Φυσικά ένα score 10/10 θα ήταν ιδανικό αλλα κάτι τέτοιο δεν είναι πάντοτε εφικτό, καθώς το score συχνά είναι αποτέλεσμα παραγόντων εκτός του στενού σου ελέγχου.
Σε γενικές γραμμές, ένα score 8/10+ «εξασφαλίσει» παράδοση στο email inbox των περισσοτέρων παραληπτών.
Για να έχετε υψηλό sender score ώστε τα e-mail σας να ΜΗΝ καταλήγουν στα spam θα πρέπει να τηρούνται τα παρακάτω:
1) Να ελέγξετε αν η ηλεκτρονική σας διεύθυνση e-mail έχει μπει σε "μαύρη λίστα" (RBL), και δεν έχετε κάνει την απαραίτητη αίτηση αφαίρεσης.
Για να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα των spam e-mails, εταιρείες και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί έχουν δημιουργήσει δημόσιες «μαύρες» λίστες αποστολέων «υψηλού κινδύνου» τις οποίες «συμβουλεύονται» οι e-mail servers των παραληπτών σου προτού αποφασίσουν αν το e-mail που έστειλες θα πάει inbox ή spam.
Οι λίστες αυτές λέγονται RBL και υπάρχει ενδεχόμενο η IP του server σου ή το domain name σου να έχουν μπεί κάποια στιγμή σε μία τέτοια λίστα. Αν είσαι σε λίστα RBL αυτό θα φανεί στα αναλυτικά αποτελέσματα του tester που έχεις κάνει.
Αν είσαι καταχωρημένος σε λίστα RBL, εποικοινώνησε άμεσα με τον πάροχο φιλοξενίας σου για να σε βοηθήσει να πραγματοποιήσεις τις απαραίτητες ενέργειες και αιτήσεις για να «βγεις» απο τις εν λόγω λίστες.
2) Να ελέγξετε αν βρίσκεστε στο ίδιο IP Range με κάποιον κακόβουλο που επηρεάζεστε και εσείς χωρίς να "φταίτε".
Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πιο λεπτό και περίπλοκο ζήτημα.
Όπως θα γνωρίζεις, στο shared hosting χαμηλού κόστους εκατοντάδες ή και χιλιάδες ιστοσελίδες μπορεί να φιλοξενούνται στον ίδιο server και να μοιράζονται τους πόρους και την «φήμη» (sender score) του email server του.
Αν για παράδειγμα κάποιος άλλος πελάτης στον ίδιο server είχε κάποια τρύπα ασφαλείας στην ιστοσελίδα και κάποιος «επαγγελματίας» spammer την εκμεταλλεύτηκε για να στείλει spam, η IP θα μπει σε blacklist επηρεάζοντας όλους όσους στέλνουν email μέσω του συγκεκριμένου server.
3) Να ελέγξετε αν έχετε ρυθμίσει σωστά τα DMARC DNS Records, SPF, DKIM.
Ένας ακόμη παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλό sender score είναι η ολική απουσία ή λανθασμένη ρύθμιση των SPF, DKIM και DMARC DNS records.
Τα συγκεκριμένα records είναι απαραίτητα για την απόκτηση ενός υψηλού sender score. Σε περίπτωση που δεν έχουν ορισθεί τα συγκεκριμένα records για το domain σου.
Αν δεν έχεις περασμένα τα συγκεκριμένα records, εποικοινώνησε με τον πάροχο φιλοξενίας σου ούτως ώστε να καταχωρηθούν σωστά.
4) Να ελέγξετε αν έχετε High Bounce Rate
To bounce rate είναι το ποσοστό των e-mail που στέλνεις και δεν φτάνουν ποτέ στον παραλήπτη αλλά κάνουν bounce – επιστρέφουν πίσω δηλαδή ως μη παραδοτέα για διάφορους λόγους, όπως π.χ λανθασμένη διεύθυνση email παραλήπτη ή λογαριασμός e-mail ο οποίος έχει πλέον απενεργοποιηθεί κ.λ.π.
Το συγκεκριμένο ποσοστό σε ενδιαφέρει να είναι χαμηλό γιατί όλες οι μεγάλες υπηρεσίες e-mail παρακολουθούν το bounce rate ενός αποστολέα και αν ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο επίπεδο, αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες μελλοντικά τα email σου να πηγαίνουν πλέον στα SPAM.
Αυτό συμβαίνει γιατί ένα υψηλό bounce rate «σηματοδοτεί» έναν αποστολέα που «αδιαφορεί» αν οι παραλήπτες του ενδιαφέρονται να λάβουν τα email του και δεν κρατάει την λίστα παραληπτών του «ενήμερη».
Μπορείς να μειώσεις το bounce αφαιρώντας χρήστες από την λίστα παραληπτών των οποίων τα e-mails κάνουν bounce ή να συνεργαστείς με κάποια τρίτη υπηρεσία email verification που θα ελέγξει με διάφορες μεθόδους την εγκυρότητα των email accounts των παραληπτών.
5) Έλεγχος του server σας (ακόμα και αν έχετε deticated server ή vps)
Ακόμη και αν το sender score σου είναι υψηλό και τηρείς στο ακέραιο όλες τις βέλτιστες πρακτικές, υπάρχει μια πιθανότητα τα email που στελνεις απο την ιστοσελίδα σου να συνεχίσουν να πηγαίνουν στον φάκελο SPAM των παραληπτών σου αν η ιστοσελίδα ή/και ο email server σου φιλοξενούνται σε κάποιον «φθηνό» dedicated server ή VPS.
Αυτό μπορεί να συμβεί αν στο παρελθόν η IP (ή ακόμη και ολόκληρο το range) που παραχωρήθηκε στον server σου χρησημοποιήθηκε ηθελημένα ή άθελα για την αποστολή μεγάλης κλίμακας SPAM.
Δυστυχώς κανένα εργαλείο δοκιμής sender score δεν θα σου αποκαλύψει την συγκεκριμένη παράμετρο καθώς νε μεν μπορεί να μην είναι πλέον η IP σου σε επίσημες λίστες RBL αλλα υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο μεγάλες υπηρεσίες e-mail να την έχουν διατηρήσει εσωτερικά σε δικές τους blacklists.
Αν έχεις εξαντλήσει όλα τα υπόλοιπα ενδεχόμενα και τα emails σου συνεχίζουν να μην φτάνουν στο inbox των παραληπτών, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις κάποια εξωτερική υπηρεσία email ή να μεταφέρεις την φιλοξενία σου αλλού σε κάποια «καθαρή IP».
Κλείνοντας θα πρέπει να αναφέρουμε οτι από την στιγμή που ο τεχνικός σας ή η εταιρεία φιλοξενίας σας κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να αφαιρεθείτε από τις λίστες SPAM, θα πρέπει να καταλάβετε οτι πρέπει να έχετε υπομονή ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία από τους κεντρικούς παρόχους (δεν γνωρίζουμε την διάρκεια που απαιτείται γιατι εξαρτάται από τους κεντρικούς παρόχους. Μέσος όρος αναμονής είναι από δύο εργάσιμες ημέρες έχως 15 εργάσιμες ημέρες και ενδέχεται και παραπάνω), μιας και ο τεχνικός σας ή εταιρεία φιλοξενίας δεν μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω από την αίτηση αφαίρεσης από τις λίστες spam.
Το άρθρο ανήκει στην fastpath και επεξεργάστηκε από E-base.gr
Από την στιγμή που πέσει το site σας λόγω του Domain σας ή του Hosting σας υπάρχει μια συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να γίνει για να επανέρθει Online, η οποία επιφέρει επιπλέον κόστος απεμπλοκής - επανεργοποίησης και ενδεχομένως κάποιες ημέρες αναμονής.
Εαν έχει πέσει το domain σας σε κατάληξη .gr
Εαν έχει πέσει το Domain σας σε κατάληξη .gr τότε αυτό παραμένει σε "καραντίνα" για δεκαπέντε (15) ημέρες. Στο διάστημα αυτό δεν μπορεί να μεταφερθεί σε άλλη εταιρεία ούτε μπορεί να γίνει κάποια άλλη ενέργεια. Στο διάστημα αυτό το domain σας μπορεί να επανεργοποιηθεί πληρώνοντας το κόστος ανανέωσης + το κόστος απεμπλοκής (για το κόστος απεμπλοκής επικοινωνήστε μαζί μας). Εαν δεν γίνει κάμια ενέργεια για αυτές τις δεκαπέντε (15) ημέρες, τότε το domain ελευθερώνεται και μπορεί να το δεσμεύσει οποιοσδήποτε.
Εαν έχει πέσει το domain σας σε οποιαδήποτε κατάληξη (.eu, .com, .net, κλπ) ΕΚΤΟΣ .gr
Εαν έχει πέσει το Domain σας σε κατάληξη .gr τότε αυτό παραμένει σε "καραντίνα" από τριάντα (30) έως εκατόν είκοσι (120) ημέρες (το διάστημα εξαρτάται από το Ευρωπαικό μητρώο ονομάτων). Στο διάστημα αυτό δεν μπορεί να μεταφερθεί σε άλλη εταιρεία ούτε μπορεί να γίνει κάποια άλλη ενέργεια. Στο διάστημα αυτό το domain σας μπορεί να επανεργοποιηθεί πληρώνοντας το κόστος ανανέωσης + το κόστος απεμπλοκής (για το κόστος απεμπλοκής επικοινωνήστε μαζί μας). Εαν δεν γίνει κάμια ενέργεια για αυτές τις τριάντα (30) έως εκατόν είκοσι (120) ημέρες, τότε το domain ελευθερώνεται και μπορεί να το δεσμεύσει οποιοσδήποτε.
Εαν έχει πέσει ο server σας (hosting)
Εαν έχει πέσει ο Server (Hosting) σας, τότε παραμένει σε "καραντίνα" από τρείς (3) έως επτά (7) ημέρες. Στο διάστημα αυτό δεν λειτουργεί το site, τα επαγγελματικά σας e-mail (εαν έχετε) ή οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή είναι συνδεδεμένη με τον server σας, ούτε μπορεί να γίνει οποιαδήποτε άλλη ενέργεια. Στο διάστημα αυτό ο server σας μπορεί να επανεργοποιηθεί πληρώνοντας το κόστος ανανέωσης + το κόστος απεμπλοκής (για το κόστος απεμπλοκής επικοινωνήστε μαζί μας). Εαν δεν γίνει κάμια ενέργεια για αυτές τις τρείς (3) έως επτά (7) ημέρες, τότε ο server σας ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ SITE - EMAIL - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Σε περίπτωση που μετά την διαγραφή χρειαστείτε ανακτημένα αρχεία μπορεί να γίνει με επιπλέον κόστος επαναφοράς (restore) μαζί με το κόστος επανεργοποίησης (για το κόστος επανεργοποίησης επικοινωνήστε μαζί μας).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι παραπάνω διαδικασίες από τις οποίες πέφτει ένα domain ή hosting είναι ΑΥΤΟΜΑΤΕΣ από το σύστημα και οι ημέρες αναμονής εξαρτώνται από το Ελληνικό ή Ευρωπαικό μητρώο ονομάτων που είναι υπεύθυνα για την διαχείριση των καταλήξεων (.gr, .com, κλπ). Για το λόγο αυτό φροντίστε να τηρείτε τις ημερομηνίες ανανέωσης που ενημερώνεστε καθώς είναι ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ.
Το συγκεκριμένο μήνυμα σημαίνει οτι έχει τεθεί εκτός λειτουργίας ο server σας (hosting) λόγω μη ανανεώσης του και για αυτό το λόγω δεν λειτουργούν και τα επαγγελματικά σας e-mail.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ενδέχεται το συγκεκριμένο μήνυμα (account suspended ή Ο server βρίσκεται εκτός λειτουργίας λόγω λήξης του ή πληρότητας χώρου ή αλλαγής DNS.
Επικοινωνήστε με τον τεχνικό ή την εταιρεία που σας υποστηρίζει.) να εμφανιστεί και σε περίπτωση όπου υπάρχει κάποιο μεγάλο πρόβλημα στο site σας (πχ να έχει γίνει hacked και να πραγματοποιεί spam) οπότε οι τεχνικοί απενεργοποιούν το site σας χειροκίνητα για να περιορίσουν το πρόβλημα μέχρι να επιλυθεί. Σε τέτοιες περιπτώσεις ενημερώνεστε άμεσα πριν την συγκεκριμένη ενέργεια.
Ο server έχει απενεργοποιηθεί και βρίσκεται σε "καραντίνα" για τρείς (3) έως επτά (7) εργάσιμες ημέρες. Στο διάστημα αυτό μπορείτε να τον ενεργοποιήσετε εκ νέου πληρώνοντας επιπλέον το κόστος απεμπλοκής μαζί με το κανονικό ποσό ανανέωσης. Μετά το διάστημα της "καραντίνας" ο server σας ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ χάνοντας το site, αρχεία, e-mail σας.
Επικοινωνήστε με την εταιρεία ή τον τεχνικό που σας υποστηρίζει για περισσότερες λεπτομέρειες.
Η προσφορά για την ανάπτυξη του web site σας ή της εφαρμογής σας είναι ΔΩΡΕΑΝ, με την προυπόθεση οτι θα την φτιάξετε εσείς από το σχετικό εργαλείο που υπάρχεί ΕΔΩ. Σε περίπτωση που ζητήσετε εκτεταμένη προσφορά από έναν εκπρόσωπο μας τότε υπάρχει χρέωση 20€ + ΦΠΑ / αίτημα (το ποσό αυτό θα αφαιρεθεί σε πιθανή έναρξη συνεργασία μας).
Οι τηλεφωνικές διευκρυνήσεις εντός του ωραρίου δεν χρεώνονται.
Ραντεβού στο χώρο του πελάτη δεν πραγματοποιούμε, εκτός από πολύ ειδικές περιπτώσεις. Κατά την έναρξη της συνεργασίας μας θα πραγματοποιηθεί το πρώτο ραντεβού ΔΩΡΕΑΝ στο χώρο σας όπου θα ενημερώθείτε και θα εκπαιδευτείτε για τον τρόπο συενργασίας μας. Σε περίπτωση που επιθυμείτε νεα ραντεβού είναι χρεώσιμα 20€ + ΦΠΑ / ραντεβού (εντός αττικής), κατόπιν συνεννόησης και σε ημέρα και ώρα που θα συμφωνηθεί.
Ραντεβού στα γραφεία μας μπορείτε να πραγματοποιήσετε ΜΟΝΟ κατόπιν ραντεβού (προτείνουμε προγραμματισμένο ραντεβού πρίν την επίσκεψη σας για να μην ταλαιπωρηθείτε διότι ενδέχεται να υπάρχει άλλο ραντεβού πρίν από εσάς και να χρειαστεί να περιμένετε).
Για να διαγράψετε το ιστορικό του περιηγήτη που χρησιμοποιείτε, αρκεί να έχετε τον περιηγητή σας ανοικτό (Mozila, google chrome, internet explorer, opera, κλπ) και να πατήσετε CTRL + F5 (για windows) μερικές φορές ή CMD + SHIFT + R (για mac) μερικές φορές.
Εαν δεν βλέπετε κάποια διαφορά στον περιηγητή σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε την εκτεταμένη διαγραφή ιστορικού όπως αναφέρεται σε αυτόν τον οδηγό ΕΔΩ.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που πρέπει να αναβαθμίζεται ένα site αλλά ο κυριότερος είναι η ΑΣΦΑΛΕΙΑ από κυβερνοεπιθέσεις.
Ας εξηγήσουμε λιγάκι τι διαδικασία υπάρχει για να κατασκευαστεί ένα site όσο αφορά τις υποδομές (οχι τα τεχνικά του site όπως design, γραμματοσειρές κλπ).
Για να βγει ένα site στον αέρα απαιτείται:
- Η κατασκευή του site βάσει κάποιας πλατφόρμας (πχ joomla) *
- Η υποδομή φιλοξενίας (server)
- Τα προγράμματα που υπάρχουν μέσα στις υποδομές (php, database, κλπ)
- Οι αλγόριθμοι τρίτων κατασκευαστών που ενσωματώνουμε στο site μας (πχ google analytics).
Αυτά τα τέσσερα στοιχεία βγάζουν ένα site στον αέρα. Κατά την διάρκεια που το site βρίσκεται στον αέρα αυτά τα τέσσερα στοιχεία μεταβάλλονται και αναβαθμίζονται ανά τακτά διαστήματα (επειδή το κρίνουν σκόπιμο αυτοί που το κατασκεύασαν, οχι γιατί το λέει ο προγραμματιστής που σας έφτιαξε το site).
Όταν λοιπόν βγαίνει μια αναβάθμιση για παράδειγμα στην υποδομή φιλοξενίας, την αναβάθμιση αυτή πρέπει να ακολουθούν και όλα τα υπόλοιπα για να συμβαδίζουν αλλα πρωτίστως για να υπάρχει ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Όταν κάτι από τα τέσσερα σημεία είναι παροχημένο ή αυτός που τα κατασκεύασε σταμάτησε να το υποστηρίζει τότε πρέπει να φτιαχτούν από την αρχή.
Μέσος όρος που απαιτείται η ολική αναβάθμιση είναι τα δύο (2) έτη.
* Η αναβάθμιση της πλατφόρμας χωρίζεται σε 2 υποενότητες.
- Αναβαθμίσεις πυρήνα (core). Ειναι οι αναβαθμίσεις αυτές που είναι κρίσιμες (critical) και απαιτούνται, καθώς ο δημιουργός έχει βρεί κάποιο ευάλωτο σημείο που είναι πολύ πιθανό κάποιος κακόβουλος χρήστης (hacker) να το εκμεταλλευτεί και να δημιουργήσει πρόβλημα στην λειτουργικότητα του site σας.
- Αναβαθμίσεις επεκτάσεων (extensions). Είναι οι αναβαθμίσεις αυτές που ναι μέν πρέπει να γίνουν αλλά ακόμα και αν δεν γίνουν μπορεί να μην επηρεάζουν τόσο πολύ την ασφάλεια του site αλλά την λειτουργικότητα κατά την πλοήγηση στην ιστοσελίδα σας. Συνήθως αναβαθμίζονται μαζί με τα core, αλλά αν αυτό δεν είναι εφικτό τότε είτε απενεργοποιούνται τελείως είτε αντικαθίστανται από κάποιο παρόμοιο το οποίο είναι πρόσφατο ενημερωμένο από τον ίδιο τον δημιουργό.