Loading color scheme

Frequently Asked Questions - Συχνές Ερωτήσεις

FAQs - Συχνές Ερωτήσεις


Η φράση που μπορεί να ακούσετε συχνά από τον εκπρόσωπο μας όταν επικοινωνείτε μαζί μας είναι "στείλτε μας ή ανοίγουμε ένα αίτημα στο σύστημα, και θα σας ενημερώσουμε".

Η εταιρεία μας διαθέτει μια ειδική κονσόλα υποστήριξης που διαχειρίζεται αιτήματα. Τα αιτήματα είναι ενέργειες προς το τεχνικό τμήμα για εξέταση ή επίλυση κάποιου ζητήματος.

Το αίτημα μπορεί είτε να δημιουργηθεί χειροκίνητα από έναν εκπρόσωπο μας είτε από την αποστολή ενός απλού e-mail από τον πελάτη (στην περίπτωση του e-mail ο πελάτης λαμβάνει ένα αυτόματο απαντητικό e-mail με τον κωδικό αιτήματος).

Για να ενεργοποιηθεί ένα αίτημα, αρκεί να στείλετε e-mail στο support@e-base.gr.

Το αίτημα που υπάρχει στην κονσόλα υποστήριξης δεν μπορεί να ξεχαστεί, οπότε και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Το αίτημα παραμένει στην κονσόλα υποστήριξης με την ειδική κόκκινη σήμανση που αναβοσβήνει καθώς δεν έχει επιλυθεί, και όλοι οι εκπρόσωποι του τεχνικού τμήματος το βλέπουν καθημερινά μπροστά τους.

Όταν το αίτημα επιλυθεί, ο τεχνικός που ασχολείται με το συγκεκριμένο αίτημα θα σας απαντήσει, και πλέον το αίτημα ολοκληρώνεται και κλείνει.

 

Όλα τα αίτηματα που στέλνετε εξυπηρετούνται (λαμβάνετε απάντηση) την ίδια ημέρα*. Μπορεί ενα αίτημα να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί, αλλά και πάλι θα λάβετε απάντηση την ίδια ημέρα για να γνωρίζετε.

Όλα τα αίτηματα ολοκληρώνονται με σειρά προτεραιότητας λόγω του φόρτου εργασίας που ενδέχεται να υπάρχει στο τεχνικό τμήμα. Η όποια πιθανή καθυστέρηση μπορεί να υπάρχει (έχετε ενημερωθεί για αυτό) οφείλεται στην χρονική στιγμή που θα στείλετε το αίτημα σας σε συνδιασμό τα τρέχων αιτήματα.

Η ροή εξυπηρέτησης είναι:

- Επίλυση λειτουργικών προβλημάτων (υπέρ-επείγον)

- Επίλυση προβλημάτων πελατών E-base.gr

- Επίλυση προβλημάτων που δεν είναι πελάτες στην E-base.gr

- Ανάπτυξη νέων project


Σε όλα τα παραπάνω, δίνουμε ιδιαίτερη βάση στην επίλυση προβλημάτων λειτουργικού χαρακτήρα που είναι υπερ-επείγον. Για παράδειγμα αν βρίσκεται σε εξέλιξη ένα νεο Project και παρουσιαστεί πρόβλημα σε καλάθι παραγγελίας ενός υφιστάμενου e-shop πελατών μας, τότε το τεχνικό τμήμα κάνει προσωρινή παύση το τρέχων Project που βρίσκεται σε εξέλιξη, για να επιλύσει το υπερ-επείγον πρόβλημα που είναι λειτουργικό και επηρεάζει την ορθή λειτουργία του e-shop.

 

*: Ίδια ημέρα σημαίνει οτι έχετε στείλει το αίτημα σας κατά το εργάσιμο ωράριο. Για μετά το ωράριο εξυπηρετούνται την επομένη εργάσιμη ημέρα.


Οι σημάνσεις για update που βλέπετε είναι σημάνσεις αναβάθμισης που εμφανίζει το σύστημα όταν απαιτείται σε επίπεδο ασφαλείας πυρήνα (core) ή κάποιων επεκτάσεων που χρησιμοποιεί το site σας (extensions) από τους δημιουργούς του.

Οι αναβαθμίσεις αυτές γίνονται από τους τεχνικούς μας ΔΩΡΕΑΝ αφού πρώτα ελέγξουν οτι δεν θα επιφέρει κάποια δυσλειτουργία στο site σας. Για το λόγο αυτό εσείς αγνοείτε τις σημάνσεις αυτές και το τεχνικό μας τμήμα θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται.

Τα update χωρίζονται σε πυρήνα (core) που είναι και τα πιο σημαντικά και επιλύουν κάποιο κενό ή βελτίωση σε όλοκληρη την πλατφόρμα του site, και στις επεκτάσεις (extensions, modules, plugins) που βελτιώνουν ή επιλύουν κάποιο θέμα από τους δημιουργούς που τα έχουν κατασκευάσει. Τα πρώτα update (core) είναι τα πιο σημαντικά ενώ τα δεύτερα (extensions) ακόμα και αν δεν γίνουν (σε περίπτωση που χαλάει κάτι στην λειτουργικότητα του site σας), το site σας θα συνεχίσει να είναι ασφαλές καθώς την ασφάλεια καθορίζει το core.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Το τεχνικό μας τμήμα γνωρίζει ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΣΑΣ για updates που έχουν βγεί (υπάρχει σχετικό alert στους τεχνικούς μας), οπότε δεν χρειάζεται να μας ενημερώνετε. Αν εξακολουθείτε να βλέπετε τις σημάνσεις για update στην διαχείριση του site σας, σημαίνει ή οτι δεν πρέπει να γίνει γιατί θα χαλάσει κάποια λειτουργία του site σας ή δεν έχει γίνει ακόμα λόγω φόρτου εργασίας. Σε κάθε περίπτωση το site σας θα είναι ασφαλές και λειτουργικό.


Βεβαίως και μπορείτε. Θα πρέπει να περάσετε τις εγγραφές (A RECORDS ή MX ή οποιεσδήποτε άλλες έχετε) του server που θα φιλοξενεί τα e-mail ή το site σας.

Τις εγγραφές αυτές θα τις βρείτε στον τεχνικό ή την εταιρεία που διαχειρίζεται τον server που θέλετε να έχετε τα e-mail σας.

Μολίς ολοκληρωθεί αυτή η ενέργεια πλέον τα email σας ή το site σας, θα δρομολογούνται από τον άλλον server και όχι από τον δικό μας. Ρυθμίσεις, προβλήματα που τυχόν προκύψουν, και οποιαδήποτε ενέργεια φορά τα email σας, θα πρέπει να απευθύνεστε στον άλλον server.

Οι εγγραφές που πρέπει να μας καταχωρήσετε είναι της παρακάτω μορφής:

Υπόδειγμα
XXX.gr  text ="v=spf1 ip4:92.129.26.153 +a +mx ~all"  => set TTL 300s

ή

Name    TTL   Type   Priority   Destination
XXX.gr   300    MX     10          dns1.dns.gr

(όπου ΧΧΧ.gr το domain του site σας)

Οι εγγραφές τοποθετούνται μέσα στο cpanel που υπάρχει στον λογαριασμό σας (εαν δεν το έχετε ενημερώστε μας για να σας κατευθύνουμε). Σε περίπτωση που ζητήσετε από την εταιρεία μας να προβεί σε καταχώρηση εγγραφών ή διόρθωση, θα πρέπει να γνωρίζετε οτί είναι χρεώσιμη υπηρεσία.


Υπάρχουν περίπτωσεις που στέλνουμε κάποια e-mail και δεν παραδίδονται σε κάποιους συγκεκριμένους παραλήπτες, ενώ στο σύνολο των αποδεκτών παραδίδόνται κανονικά (πχ αν στείλουμε 15 emails την ημέρα, τα 13 e-mails θα παραδωθούν ενώ τα 2 όχι).

Θα πρέπει να εξετάσουμε τις παρακάτω παραμέτρους:

- Στέλνουμε από webmail ή κάποιον άλλον client (πχ outlook);

- Τι σημαίνει ο όρος "δεν παραδίδεται"; έρχεται κάποιο αυτόματο μήνυμα λάθους; ή απλά ο παραλήπτης δεν το λαμβάνει; Αν έρχεται μήνυμα λάθους τι ακριβώς αναφέρει το μήνυμα;

- Όταν στέλνουμε ένα e-mail βάζουμε τίτλο, κείμενο (σώμα) ή απλά στέλνουμε κάτι συνημμένα;

Εαν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, είναι πολύ πιθανόν οι πάροχοι των παραληπτών να έχουν αυξημένα φίλτρα ασφαλείας και να "θεωρούν" ύποπτο το e-mail που στέλνετε και να το απορρίπτουν.

Άλλη πιθανή δυσλειτουργία είναι να υπάρχει κάποιο πρόβλημα από τον client που στέλνετε (εαν στέλνετε από client). Δοκιμάστε να στείλετε από webmail.

Άλλη πιθανή αιτία είναι να κάνει το e-mail σας spam χωρίς να το γνωρίζετε (πχ να έχετε κολλήσει κάποιον ιό, και να στέλνει ψεύτικες αποστολές με αποτέλεσμα το e-mail σας να χαρακτηριστεί σε ανεπιθύμητες λίστες προς τις συγκεκριμένες διευθύνσεις). Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον τεχνικό σας ώστε να δηλώσει την email διεύθυνση σε whitelist ώστε οι πάροχοι να εξαιρούν την διεύθυνση σας από τις "black list" τους. Η διαδικασία αυτή γίνεται άμεσ από τον τεχνικό σας, αλλά ενδέχεται να πάρει μέρες ή εβδομάδες από τους παρόχους των παραληπτών ώστε να ενημερώσουν τις λίστες τους για τις αλλαγές που έχουν γίνει.

 

Το κυβερνοέγκλημα είναι μια καλοκουρδισμένη μηχανή που κοστίζει τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σε ιστοσελίδες στο σκοτεινό διαδίκτυο (dark web), κρυμμένοι από τις αρχές επιβολής του νόμου αλλά και από την πλειοψηφία των καταναλωτών, οι κυβερνοεγκληματίες αγοράζουν και πουλάνε τεράστιες ποσότητες κλεμμένων δεδομένων αλλά και ό,τι εργαλεία απαιτούνται για να τα αποκτήσουν.

«Εκτιμάται ότι σε τέτοιες ιστοσελίδες κυκλοφορούν σήμερα 24 δισεκατομμύρια ονόματα χρηστών και κωδικοί πρόσβασης που έχουν αποκτηθεί παράνομα» λέει ο Φιλ Μουνκάστερ από την ομάδα της παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής προστασίας ESET.

Μεταξύ των πιο περιζήτητων είναι τα δεδομένα τραπεζικών καρτών, τα οποία στη συνέχεια αγοράζονται μαζικά από απατεώνες για να πραγματοποιήσουν απάτες ταυτότητας. Στις χώρες που έχουν εφαρμόσει συστήματα chip και PIN (γνωστά και ως EMV), είναι δύσκολο να μετατραπούν αυτά τα δεδομένα σε κλωνοποιημένες κάρτες. Έτσι, συνήθως χρησιμοποιούνται online σε επιθέσεις τύπου card-not-present (CNP). Οι απατεώνες τις χρησιμοποιούν για να αγοράσουν είδη πολυτελείας και για να τα πουλήσουν, ή ενδεχομένως για να αγοράσουν μαζικά κάρτες δώρων – που είναι ένας άλλος δημοφιλής τρόπος για το ξέπλυμα παράνομων κεφαλαίων. Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί το μέγεθος της αγοράς αυτών των καρτών. Ωστόσο, οι διαχειριστές της μεγαλύτερης παράνομης αγοράς στον κόσμο «βγήκαν στη σύνταξη» πρόσφατα, αφού πρώτα μάζεψαν περίπου 358 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.

Συνοψίζονται πέντε από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους οι χάκερ μπορούν να αποκτήσουν τα δεδομένα της πιστωτικής σας κάρτας – και πώς να τους σταματήσετε:

Phishing
Το “ηλεκτρονικό ψάρεμα” (Phishing) είναι μια από τις πιο δημοφιλείς τεχνικές που χρησιμοποιούν οι  κυβερνοεγκληματίες για να κλέψουν προσωπικά στοιχεία καταναλωτών. Στην απλούστερη εκδοχή του, πρόκειται για ένα τέχνασμα απάτης κατά το οποίο ο χάκερ μεταμφιέζεται σε κάποια οντότητα κύρους (π.χ. τράπεζα, πάροχο ηλεκτρονικού εμπορίου, ή εταιρεία τεχνολογίας) για να σας εξαπατήσει ώστε να αποκαλύψετε τα προσωπικά σας στοιχεία ή να κατεβάσετε εν αγνοία σας κάποιο κακόβουλο λογισμικό.

Συχνά ενθαρρύνουν τους χρήστες να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο ή να ανοίξουν ένα συνημμένο αρχείο. Ορισμένες φορές αυτό οδηγεί το χρήστη σε κάποια σελίδα phishing – όπου θα σας ενθαρρύνουν να εισάγετε προσωπικές και τραπεζικές πληροφορίες. Το phishing λέγεται ότι έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Και βεβαίως, αυτές οι απάτες έχουν εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια. Αντί για ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σήμερα μπορεί να λάβετε ένα κακόβουλο μήνυμα (SMS) από έναν χάκερ που προσποιείται ότι είναι από κάποια εταιρεία, μια κυβερνητική υπηρεσία, ή άλλον αξιόπιστο οργανισμό. Οι απατεώνες μπορεί ακόμη και να σας τηλεφωνήσουν, προσποιούμενοι και πάλι ότι δουλεύουν για μια αξιόπιστη πηγή, με σκοπό να αποκτήσουν τα στοιχεία της κάρτας σας. Το phishing μέσω SMS (smishing) υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση το 2021, ενώ το φωνητικό phishing (vishing) αυξήθηκε επίσης κατακόρυφα, σύμφωνα με εκτιμήσεις.

Κακόβουλο λογισμικό
Το κυβερνοέγκλημα είναι μια τεράστια αγορά, όχι μόνο για τα προσωπικά δεδομένα αλλά και για κακόβουλο λογισμικό. Με την πάροδο των ετών, έχουν σχεδιαστεί διάφοροι τύποι κακόβουλου κώδικα για την κλοπή πληροφοριών. Ορισμένα καταγράφουν τις πληκτρολογήσεις σας – για παράδειγμα, καθώς πληκτρολογείτε τα στοιχεία της κάρτας σας σε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου ή τραπεζικών συναλλαγών.

Πώς καταφέρνουν οι κυβερνοεγκληματίες να βάλουν αυτά τα εργαλεία στο μηχάνημά σας; Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τα μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” είναι μια δημοφιλής μέθοδος. Οι κακόβουλες διαδικτυακές διαφημίσεις είναι μια άλλη μέθοδος. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να παραβιάζουν δημοφιλείς ιστοσελίδες και να περιμένουν τους χρήστες να τις επισκεφθούν. Το κακόβουλο λογισμικό Drive-by-download εγκαθίσταται αμέσως μόλις επισκεφθείτε την παραβιασμένη ιστοσελίδα. Το κακόβουλο λογισμικό κλοπής πληροφοριών είναι επίσης συχνά κρυμμένο μέσα σε κακόβουλες εφαρμογές (apps) για κινητά που μοιάζουν νόμιμες.

Ηλεκτρονικό «ξάφρισμα» (Digital skimming)
Μερικές φορές οι χάκερ εγκαθιστούν κακόβουλο λογισμικό στις σελίδες πληρωμών σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό είναι αόρατο για το χρήστη, αλλά υποκλέπτει τα στοιχεία της κάρτας σας καθώς τα πληκτρολογείτε. Δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να κάνουν οι χρήστες για να παραμείνουν ασφαλείς, εκτός από το να ψωνίζουν μόνο από γνωστές εταιρείες και ιστοσελίδες, οι οποίες είναι πιθανό να είναι πιο ασφαλείς. Οι ανιχνεύσεις ηλεκτρονικού ξαφρίσματος (ή αλλιώς online card skimming) αυξήθηκαν κατά 150% από τον Μάιο έως και το Νοέμβριο του 2021.

Παραβιάσεις δεδομένων
Μερικές φορές οι χάκερ κλέβουν τα στοιχεία των καρτών απευθείας από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεστε. Θα μπορούσε να είναι ένας πάροχος υγειονομικής περίθαλψης, ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, ή ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Αυτός είναι ένας πιο αποδοτικός τρόπος δράσης από την πλευρά των χάκερ, επειδή με μία επίθεση αποκτούν μεμιάς πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο δεδομένων, ενώ με τις εκστρατείες phishing πρέπει να κλέψουν από τα άτομα ένα προς ένα – αν και αυτές οι επιθέσεις είναι συνήθως αυτοματοποιημένες. Τα κακά νέα είναι ότι το 2021 ήταν έτος ρεκόρ παραβίασης δεδομένων στις ΗΠΑ.

Δημόσιο Wi-Fi
Όταν βρίσκεστε έξω, μπορεί να είναι δελεαστικό να σερφάρετε δωρεάν στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας δημόσια Wi-Fi hotspots – σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία, καφετέριες και άλλους κοινόχρηστους χώρους. Ακόμη και αν πρέπει να πληρώσετε για να αποκτήσετε πρόσβαση στο δίκτυο, μπορεί να μην είναι ασφαλές αν οι χάκερ έχουν κάνει το ίδιο. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την πρόσβαση για να κλέψουν τα στοιχεία σας την ώρα που τα πληκτρολογείτε.


Πώς να διατηρείτε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας ασφαλή
Να είστε σε εγρήγορση: μην απαντάτε ποτέ σε ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους και μην ανοίγετε συνημμένα αρχεία. Μπορεί να είναι παγιδευμένα με κακόβουλο λογισμικό. Ή θα μπορούσαν να σας οδηγήσουν σε σελίδες phishing όπου θα σας ενθαρρύνουν να εισαγάγετε τα στοιχεία σας.

  • Μην αποκαλύπτετε λεπτομέρειες από το τηλέφωνο, ακόμη και αν ο συνομιλητής σας ακούγεται πειστικός. Ρωτήστε από πού σας καλούν και, στη συνέχεια, καλέστε ξανά αυτόν τον οργανισμό για να το ελέγξετε – και μην χρησιμοποιείτε τους αριθμούς επικοινωνίας που σας δίνουν.
  • Μην χρησιμοποιείτε δημόσια δίκτυα Wi-Fi, ιδίως χωρίς τη χρήση εικονικού ιδιωτικού δίκτυού (VPN). Αν χρειαστεί, να χρησιμοποιήσετε δημόσιο δίκτυο Wi-Fi, μην κάνετε τίποτα που απαιτεί την εισαγωγή στοιχείων της κάρτας σας (π.χ. ηλεκτρονικές αγορές).
  • Μην αποθηκεύετε τα στοιχεία της κάρτας σας σε ιστοσελίδες διαδικτυακών αγορών ή άλλες ιστοσελίδες, παρόλο που αυτό βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου σε μελλοντικές επισκέψεις. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν οι πιθανότητες να ληφθούν τα στοιχεία της κάρτας σας, εάν παραβιαστεί η εν λόγω εταιρεία ή εάν υποκλαπεί ο λογαριασμός σας.
  • Εγκαταστήστε σε όλους τους φορητούς υπολογιστές και άλλες συσκευές λογισμικό anti-malware, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας κατά του phishing, από έναν αξιόπιστο προμηθευτή.
  • Χρησιμοποιήστε έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων σε όλους τους ευαίσθητους λογαριασμούς. Αυτό μειώνει τις πιθανότητες να τους παραβιάσουν οι χάκερ με κλεμμένους κωδικούς πρόσβασης.
  • Κατεβάζετε εφαρμογές μόνο από νόμιμα καταστήματα (Apple App Store, Google Play).

  • Αν κάνετε αγορές στο Διαδίκτυο, κάντε τις μόνο σε ιστοσελίδες με ασφαλή σύνδεση HTTPS (θα πρέπει να εμφανίζεται ένα λουκέτο στη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης δίπλα στη διεύθυνση URL). Έτσι υπάρχει μικρότερη πιθανότητα υποκλοπής δεδομένων.

Τέλος, είναι καλή πρακτική να παρακολουθείτε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τους λογαριασμούς καρτών σας. Εάν εντοπίσετε ύποπτες συναλλαγές, ενημερώστε αμέσως την τράπεζα. Ορισμένες εφαρμογές σας επιτρέπουν πλέον να “παγώσετε” όλες τις δαπάνες σε συγκεκριμένες κάρτες μέχρι να εξακριβώσετε αν υπήρξε παραβίαση της ασφάλειας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πάρουν οι εγκληματίες τα στοιχεία της κάρτας μας, αλλά και πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να τους κρατήσουμε σε απόσταση.

 

Πηγήnaftemporiki.gr


Μπορείτε να δείτε αν το site σας έχει πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL), αρκεί να κάνετε κλικ ΕΔΩ. Πληκτρολογήστε το site σας, και αφήστε το σύστημα να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους, ώστε να σας εμφανίσει το αποτέλεσμα.

Αν δεν έχετε εγκατεστημένο ssl, επικοινωνήστε με την εταιρεία ή τον τεχνικό που σας υποστηρίζει, για να το προμηθευτείτε.

Εαν σας εμφανίζεται η ένδειξη οτι το site σας είναι "μη ασφαλές" (παρότι έχετε εγκατεστημένο ssl), αυτό ενδέχεται να συμβαίνει γιατί κάποιο από τα στοιχεία (πχ μια εικόνα στο site σας) ή κάποιο από τα πρόσθετα (πχ plugins) που υπάρχει στο site σας να μην είναι συμβατό ή αναβαθμισμένο στις τελευταίες εκδόσεις. Το πιστοποιητικό όμως λειτουργεί κανονικά και ασφαλίζει το server - site σας, όμως θα πρέπει να κάνετε άμεσες ενέργειες για την συγκεκριμένη ασυμβατότητα, καθώς αν δεν κάνετε τίποτα ενδέχεται να δημιουργηθεί κρίσιμο κενό ασφαλείας στον ιστότοπο σας. Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον προγραμματιστή - τεχνικό σας και είτε να το διορθώσει - αναβαθμίσει είτε να απενεργοποιήσει ότι δεν χρειάζεται, και βάση αυτού το site χαρακτηρίζεται "μη ασφαλές".